Ontmoeting met Koen Jacobs – Head Training and Development bij ArcelorMittal

Welke toekomst voor de staalindustrie?

Op woensdag 23 oktober hebben de studenten van Master 2 die het Nederlands volgen in de gevorderde groep bij Mw Nachtergaele, een presentatie van Koen Jacobs, Head Training and Development bij ArcelorMittal, over “De toekomst van staal” kunnen bijwonen.

Terwijl de staalindustrie met een ouderwets imago kampt, hebben de studenten, dankzij de bijzonder interessante uiteenzetting van Mr Jacobs, een sector in volle ontwikkeling ontdekt die volop inzet op hernieuwbare energie en innovatie.

Een heuse openbaring!

Rencontre avec Koen Jacobs – Head Training and Development chez ArcelorMittal

Quel avenir pour l’industrie de l’acier ?

Le mercredi 23 octobre, dans le cadre du cours de néerlandais avancé assuré par Mme Nachtergaele, les étudiants de Master 2 ont pu assister à une présentation de Koen Jacobs, Head Training andDevelopment chez ArcelorMittal, intitulée : « L’avenir de l’acier ».

Alors que le secteur sidérurgique véhicule une image plutôt vieillotte, les étudiants ont découvert, grâce à l’exposé particulièrement intéressant de Mr Jacobs, un secteur en pleine mutation qui mise fortement sur les énergies renouvelables et l’innovation.

Une véritable révélation !