Bezoek van het Vlaams Parlement

Op 15 november 2019 heeft een groep van 24 studenten die de les Nederlands in blok 3 volgen met Mevrouw Nachtergaele en Mevrouw Nsita, het Vlaams Parlement in Brussel bezocht.

Onder leiding van een Nederlandstalige gids hebben ze het gebouw aan de Ijzerenkruisstraat bezocht, in de Koepelzaal gezeten waar de plenaire vergadering plaatsvindt, Mevrouw Homans, voorzitter van het Vlaams Parlement, in de gangen tegengekomen en uiteindelijk in het Eetcafé aan een quiz over de Belgische politiek deelgenomen. Kortom, een uitstekende gelegenheid om het Nederlands op het terrein te oefenen en het ingewikkelde Belgische politieke systeem beter te begrijpen.

Visite du Parlement flamand

Le 15 novembre 2019, un groupe de 24 étudiants qui suit le cours de néerlandais avancé en bloc 3 a visité le Parlement flamand à Bruxelles en compagnie de Mesdames Nachtergaele et Nsita.

Pilotés par un guide néerlandophone, les étudiants ont pu visiter le bâtiment, s’asseoir dans la salle plénière, parler quelques minutes avec Mme Homans, présidente du Parlement flamand qu’ils ont rencontrée dans les couloirs et enfin, participer à un quiz portant sur la politique belge.

Les étudiants ont apprécié cette opportunité d’exercer leur néerlandais sur le terrain et aussi de mieux comprendre le système politique belge.