De uitdagingen van de groene energiemarkt – Tom Van de Cruys (2015)

Flag of NetherlandsOp 2 maart 2015 is Tom van de Cruys, CEO van het energiebedrijf Lampiris dat in Luik gevestigd is, een lezing komen houden over het thema: “De uitdagingen van de groene energiemarkt”. Aan de hand van allerlei tabellen heeft Mr van de Cruys getoond hoe de energiemarkt door het steeds grotere gebruik van hernieuwbare energieën, compleet aan het veranderen is.
De lezing was georganiseerd door Mevrouw Nachtergaele en was bedoeld voor haar studenten van Master 1 avancé. Dezen hebben veel interesse getoond voor de carrière van Meneer van de Cruys, een Vlaming die o.a. in Lausanne gestudeerd heeft en perfect viertalig is.

Le 2 mars 2015, Tom van de Cruys, CEO du fournisseur d’énergie Lampiris dont le siège social se trouve à Liège, a fait un exposé concernant les défis du marché de l’énergie verte. Graphiques à l’appui, il a montré comment le recours de plus en plus fréquent aux énergies renouvelables exige de repenser totalement le marché de l’énergie. La conférence était organisée par Madame Nachtergaele à l’intention de ses étudiants de Master 1 niveau avancé. Ceux-ci se sont montrés très intéressés par le parcours de Mr van de Cruys qui a notamment étudié à Lausanne et maîtrise parfaitement l’anglais ainsi que les trois langues nationales.