YBA – Field trip to Lisbon

Flag of United Kingdom

YBA-Field trip to Lisbon – 11/21 to 11/25

Thanks to the AWEX YBA program, 15 motivated Master students travelled to Lisbon in order to lead a market research and find answers to questions asked by partner companies included in the project.

During this study trip, students had the opportunity to:

• meet with potential trade partners for the following Walloon companies : ADUN,  Brasserie C, WIN Tech et Lets-Go city,
  • discuss with the local AWEX AEC (« Attaché Economique et Commercial »),
  • interview a Belgian expatriate in Portugal,
  • visit the University of Lisbon Business Library.

This way, they collected a huge amount of data about the market that they were studying. They can now process and structure these in a research report that will be transmitted to our partner companies as well as the AWEX representatives.

Anne-Christine Cadiat

YBA – Field trip à Lisbonne  du 21 au 25 novembre

Dans le cadre du programme YBA de l’AWEX, 15 étudiants de master très motivés se sont envolés vers Lisbonne avec pour mission d’évaluer le marché et de trouver les réponses aux questions posées par les partenaires commerciaux impliqués dans le projet.

Au programme de ce voyage d’étude :

• des rencontres avec des partenaires commerciaux potentiels pour les entreprises ADUN, Brasserie C, WIN Tech et Lets-Go city,
  • un entretien avec l’attachée économique et commerciale de l’AWEX,
  • une entrevue avec  un expatrié belge
  • et une visite de la bibliothèque de l’Institut d’Economie et de Gestion de Université de Lisbonne.

Une foule d’informations et de données concernant les divers marchés étudiés a ainsi pu être collectée. Reste à analyser et structurer ces dernières dans un rapport d’étude qui sera présenté aux partenaires ainsi qu’à l’AWEX.

Anne-Christine Cadiat