YBA – Field trip to Boston

YBA – Field trip to Boston – 12/4th to 12/10th

The AWEX YBA program allowed 32 highly motivated Master students to travel to Boston and lead a market research on the American territory. Five partner companies were also included in the project: Babelway, Brasserie C, Let’s Go City, Realco and WOW Technology. These organizations empowered the students to search the information needed in order to penetrate the US market. During this study trip, students had the opportunity to:

  • Interview potential trade partners,
  • Discuss with the local AWEX AEC (« Attaché Economique et Commercial »): Edith Mayeux,
  • Meet with expatriates and HEC alumni : Nathalie Debaty and François Van Uffelen,
  • Search for information in the Boston Public Library catalog and databases,
  • Take part in conferences on smart cities and biotechnologies,
  • Visit Harvard campus,
  • And take part in the daily check up and debrief.

This way, they collected a huge amount of data about the market that they were studying. They can now process and structure these in a research report that will be transmitted to our partner companies as well as the AWEX representatives.

Anne-Christine Cadiat

 

YBA – Field trip à Boston du 4 au 10 décembre

Le programme YBA de l’AWEX a permis à 32 étudiants de premier master de se rendre à Boston pour étudier le marché américain. Cinq entreprises wallonnes étaient aussi parties prenantes dans ce projet : Babelway, Brasserie C, Let’s Go City, Realco et WOW Technology. Ces partenaires ont donné pour mission aux étudiants de répondre aux questions que le développement du marché US posait.

Au programme de ce voyage d’étude :

  • des rencontres et interviews avec des responsables d’entreprises et d’organisations américaines,
  • un entretien avec l’Attachée Economique et Commerciale de l’AWEX,
  • une entrevue avec des expatriés et anciens étudiants HEC installés à Boston
  • une recherche à la Boston Public Library,
  • des conférences dans le domaine des smart cities et des biotechnologies,
  • une visite du campus de Harvard,
  • un débriefing et un check up quotidiens.

Une foule d’informations et de données concernant les divers marchés étudiés a ainsi pu être collectée. Reste à analyser et structurer ces dernières dans un rapport d’étude qui sera présenté aux partenaires ainsi qu’à l’AWEX.

Anne-Christine Cadiat